Äntligen! min bloggoskuld är borta..

Jaha, då ska man börja blogga.. om vadå undrar både du och jag.

Nej, jag har faktiskt bestämt mig. Jag tänkte ta hand om ett område som vi alla är drabbade av, nämligen vardagsmat.
Många gånger känns det ungefär lika kul som att pissa i motvind när det är dags att laga mat på vardagar… Fantasin är noll, orken lämnade man kvar på jobbet och det lilla man kommer på att man skulle kunna laga har man aldrig varor till hemma. Men så kommer de där dagarna då allt stämmer och fantasin är på topp. Maten blir sjukt god och allt är hunky dory.
Mitt stora problem är att jag är kass på att följa recept. Jag slänger i allt på måfå och testar mig fram. Sen har jag många gånger ett minne som en guldfisk. Det betyder att när jag står där med noll i fantasi och inte vet vad jag ska göra för mat så är det kört.. Därför tänker jag försöka bli bättre på att skriva ner ungefär vad jag har för grejer i maten och hur jag går till väga, självklart i den mån jag kommer ihåg 🙂 och vem vet, kanske kan jag hjälpa en eller två trötta läsare med att få lite godare vardagsmat.

Nu måste jag jobba lite..

Kommentera

