Tacofredag

Sedan jag träffade Annelie så har hon infört en stående tradition i mitt liv. Tacos på fredagar. För det mesta är det helt ok med mig. Ibland lessnar jag och är inte alls sugen med det betyder nåt annat också för mig. Det betyder nämligen att jag inte behöver göra mer än att steka lite köttfärs och hon grejar resten. Med tanke på hur man känner sig på fredagar så är det helt ok!

Vi gör inte tacos på något speciellt sätt tror jag, vi brukar ha nachos, köttfärs, ost, sås, kryddor, paprika, lök, sallad, gurka osv. Men Annelie gör även en egen guacamole som är GRYM!

Innehåller: Avocado, salt, peppar, vitlök och creme fraiche.

Då jag oftast är upptagen med att steka köttfärs samtidigt som jag försöker följa simpsons på tv, är det en omöjlighet för mig att även kolla på henne när hon gör den. Men hon säger efteråt när jag frågat att det är bara att mosa ner allt och röra om. Sen blir det gott 🙂

Till tacon njöt vi även av vår nyiköpta golvspis Paris. Riktigt mysigt med en öppenspis! Däremot slukar den sprit fortare än en alkis. Så det blir säkert en dyr historia det här… men mysigt är det!

Kommentera

