Hemmagjord pizza

Nu är jag mätt och belåten igen! 

Ikväll fick vi besök från Eskilstuna och bestämde oss för att göra egen pizza… eller ja, vi köpte faktiskt degen. Men annars är det här nästan enklare än att koka vatten. Rulla ut degen, på med vad du nu vill ha, in i ugnen på 200° i typ 10-15 minuter. Thats it.

Vi valde att göra två delar. En med salami (från Milano), lök, paprika, oliver och mozarella. På den andra delen bytte vi ut salamin mot kräftstjärtar. När vi gräddat klart pizzan så toppade vi med lite aioli och ruccola. Alla var nöjda och nu ska vi dricka vin!

Jag fick också min första kommentar idag på min blogg. Det betyder att minst en person har läst den! I kommentaren efterfrågas mer recept så man vet hur mycket av varje vara man ska ha i. Med risk för att tappa min enda läsare så kommer jag inte berätta sånt eftersom jag för det första inte vet 🙂 men framrör allt så vill jag inte berätta exakt hur man ska göra för att det ska smaka som den gången jag gjorde maträtten utan frige oss från receptets makt. Ta det du har och så mycket du vill av det och skapa en egen middag, alla kan, det handlar bara om mod och fantasi. 

Heja HEAT!

Kommentera

