Fläskfilé med grönsaker i ugnen

Efter en grym dragning om virala medier hoppade jag på t-banan hem. Ica stänger 21 och om jag inte kom in där så väntade ekot i kylen… 21.02, ica stängt… Snabbt började jag fundera på om potatismos och sweet chilli funkade ihop med pasta, för det var typ det jag hade hemma.

Väl innanför dörren så känner jag en doft av nåt.. Mat.. Min sambo har lagat mat! Och gott var det också!

I frysen hittade hon lite fläskfilé och sen hade hon handlat nån grönsakspåse och nån vitlökssås. 

Fläskfilén stekte hon i stekpannan och grönsakerna la hon på en plåt i ugnen. Sen var det bara hälla över lite vitlökssås och så in i munnen med bitarna. Gott, enkelt, snabbt.

Äntligen har jag fått en person som påstår sig bara kunna laga mat efter recept och som dessutom avskyr att laga mat, till att vara kreativ och ”bara laga” tills det blir nåt.

Stor puss och kram till Annelie!

Kommentera

